Válaszok a gyakran ismételt kérdésekre

Gyakran Ismételt Kérdések

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


1., Holnap délután 5-kor mehetek az üzletbe vásárolni?
- Nem. Cégünk nem rendelkezik bolttal. Csupán a megrendelt árukat lehet a telephelyünkön átvenni legalább egy munkanappal előre egyeztetett időpontban.

2., Szeretnék valamilyen függönyanyagot nézni, mikor mehetnék önökhöz?

Előre egyeztetett időpontban
maximum 6 féle, konkrétan megnevezett (weboldalunkon kiválasztott) áru/áruk gyors megtekintését tudjuk biztosítani. Telephelyi átvétel esetén pl. közölheti, hogy ne vágjuk le az anyagokat, amíg meg nem tekinti. Covid-19 vírusveszélyes időszakban beltérben szünetel az árumegtekintés.

3., A feltüntetett árak tartalmazzák az áfát is?
– Igen. Minden árunk bruttó (áfás) ár.

4., Van a 240-es fehér lepedővászonból?
Webáruházunkban a terméklapokon kijelzett mennyiségek vannak készleten (vigye a kurzort vagy koppintson a zöld pipa jelre és ellenőrizheti). Ha Ön a jelzett készletnél többet szeretne vásárolni, akkor kérjen ajánlatot! „Kifutó, utolsó méterek”, valamint „maradék darabok” jelzésű termékekből azonban általában nem tudunk többet beszerezni.

5., Milyen széles az anyag? Mennyire átlátszó a függöny? Mekkorák a minták az anyagon?
A részletes termékleírásoknál mindig megtalálja az áruink fő jellemzőit (készlet, szélesség, függönyanyagnál magasság, összetétel, felhasználási javaslat). Fényáteresztő függönyökhöz általában felteszünk egy-egy ablak előtti képet is, amelyen jól látszik az anyag struktúrája. A termékképek valamelyikén általában van méretviszonyítási alap, pl. méterrúd.

6., Van egy 3 méter széles és 2,6 méter magas szobám, mennyi függönyanyagot vásároljak?
A függönyanyag méretét a karnis hossza, a tervezett lelógás és a ráncolás mértéke határozza meg. A GYIK → Függönyözés menüpontban megtalálja bővebben kifejtve a függönyözési okosságokat. Ugyanitt Anyagismeret tájékoztatót is talál.

7., Van hurkolt pamut anyaguk? Van vetex , esetleg vlies? Van daráltszivacs? Van vatelin? Árulnak vitorlavásznat, sátorvásznat? Lehet kapni passzét? Bőrt tartanak?
- Nincsen. Ilyen termékeket nem forgalmazunk. Kizárólag webáruházunk menüjében felsorolt árukategóriákat tartjuk. Fő profilunk a lakástextil, különleges ruházati és sport alapanyagokat nem forgalmazunk.

8., Találtam egy a képet a neten, tudnak nekem ehhez hasonló, amerikai anyagot beszerezni?
– Nem. Egyedi, néhány centis vagy "amerikai" patchwork anyagokat nem tudunk beszerezni.

9., Mikor tudnak szállítani, és mennyibe kerül?
A szállítási idő 2-4 munkanap. Előrendelhető terméknél, amelyek hetente érkeznek raktárunkra: 2-6 munkanap. A szállítási díjakat itt találja. Technikai probléma (pl. az internetszolgáltatás szünetelése), vagy betegség esetén értesítjük az esetleges késésről.

10., Tized méter anyagot is vásároltam, fizethetek-e azonnal bankkártyával /utalhatok-e azonnal a bankszámlaszámukra?
- Igen, a rendszer tudja kezelni a tized egységeket, a végösszeg megfelel a rendelt mennyiségnek.

11., Fizethetek-e bankkártyával?
Interneten keresztül igen. Virtuális bankterminállal rendelkezünk, ami azt jelenti, hogy interneten keresztül tudjuk fogadni a bankkártyáról utalt összegeket. A kártyás fizetésről itt tájékozódhat. Rendelés feladásakor - a pénztári folyamatban - személyes áruátvétel esetén is fizethet bakkártyájával.

12., Mondják, meg a futárnak, hogy délelőtt csak 9 és 10 óra között vagyok otthon, délután pedig 2 órakor el kell mennem, és csak fél négyre érek haza!
Az MPL futárszolgálat nem a mi cégünk, hanem a Magyar Postáé és saját belső logisztikai rendszer szerint működik. Magyarán: előre rögzítettek a feltétetek, a rendkívüli "megbeszélés" lehetősége kizárt. Amennyiben bizonytalan az otthon tartózkodása, úgy munkahelyére vagy posta pontra és automatába kérheti a csomagot.

13., Honnan tudom, hogy mikor érkezik a csomagom?
A rendelés elindítása után küldünk Önnek egy e-mailt. Az
MPL csomagküldemények általában 1 munkanap kézbesítési idejűek, így rövidesen várhatja az SMS-t is az MPL futárszolgálatától.

14., Tudom-e követni a csomagomat?
– Igen. Az MPL a SMS-ben elküldi Önnek a csomagszámot, amivel itt kereshet: MPL nyomkövetés.

15., Mi történik, ha nem voltam odahaza a csomag kiszállításakor?
Az MPL kétszer kísérli meg a kézbesítést a megadott címre. Sikertelenség esetén ezután a helyi postán még 10 munkanapig átvehető a küldemény.

16., Mi a következménye annak, ha nem vettem át az utánvétellel megrendelt csomagot?
Ilyenkor sajnos nekünk kell állnunk a visszaút költségeit is, tehát mindenképpen az ÁSZF-ben foglaltakat kell követni: "...a megrendelő köteles a termék 25%-ának megfelelő meghiúsulási kötbért megfizetni a Szolgáltató részére, a szállítási költségek egyidejű megtérítése mellett.".
 Amennyiben viszont átutalja, vagy rózsaszín csekken elküldi az elmaradt szállítási díjakat, úgy ismételten elindítjuk a csomagját. Az előreutalásos küldemények ismételt szállításánál a visszaút és a másodszori szállítás költségét külön felszámoljuk.

17., Kérhetek-e anyagmintákat?
– Igen.
Az "Anyagminta" termékkategóriában ingyenesen rendelhet maximum 6-féle termékmintát. Csupán a szállításért kell fizetnie.

18., Beszegettem a sötétítőt, és azután vettem észre, hogy keskeny / rövid lett az ablakra. Visszaveszik tőlem?

Nem. Megvarrott, elszabdalt sötétítő függönyanyagot nem tudunk azonos értékben újra eladni. Még jelentős munkaráfordítással maradék anyagként is kérdéses az újraértékesíthetősége.
Sötétítő és blackout függönyből érdemes a karnishossz másfélszeresét megvenni. (Részletes tájékoztatót itt talál: FÜGGÖNYÖZÉS.) Az anyagot teljes felületen kiterítve, alaposan kiigazgatva kell szegésre bejelölni. A blackout minden irányba sokat nyúlik, így könnyen elszabhat 10-20 centimétert, aki sebtében nyíszatolja (hozzáértés hiányában akár fél méter "elfaragás" is előfordulhat egy közepes ablakméretnél). Kérjük, hogy az egyszerűnek tűnő függönyszegésnél is válasszon megbízható szakembert, akinél a beszegett függöny mérete az eredeti elképzelést fogja tükrözni! Ha nem jön ki a vásárolt anyagmennyiségből a megadott függönyméret, akkor a szabónak kötelessége Önt figyelmeztetni, mielőtt a munkához kezdene. Ilyen esetben még találhatunk módot a korrigálásra.

19., Az ajándék - kuponkódos - kedvezmény értékét miért nem vonta le a program?

Azért, mert tulajdonképpen nem használta fel a kupont. Mivel - a kiírás ellenére - nem érvényesítette a kosárban a kódot (nem másolta be a megfelelő rovatba), így az engedményt nem is vonhatta le automatikusan a program.
Utólag már nem tudunk beavatkozni, a vásárlást kedvezmény nélkül számlázta le a rendszer. Kérjük, legyen figyelmesebb, hogy legközelebb sikerrel járjon!

20.,
Telefonon rendelhetek önöktől?

Nem fogadunk telefonon rendeléseket. A telefononon leadott rendelések könnyen félreérthetők és jogilag is aggályosak.

Ezenkívül, amíg telefonon beszélgetünk, más lefoglalhatja a készletet a weboldalon.

21.,
Nagyker áron is vásárolhatok önöknél?

Mivel online kiskereskedést üzemeltetünk - nem. Hűségpontokat viszont adunk minden vásárlónknak, sőt ingyenes szállítást és mennyiségi kedvezményeket biztosítunk a nagyobb tételben vásárlóknak.


22., Az interneten találtam egy bordó rózsás pamutanyagot önöknél, de azt látom, hogy KIFUTOTT termék. Mikor lesz újra készleten?
A kifutott áruk beszerzése legtöbb esetben reménytelen.
A kereséseket célszerű mindig a webáruházból indítani, illetve a kategória menük alapján navigálni. Ha legközelebb így tesz, nem fog kifutott termékkel találkozni. Az interneten böngészve elavult, tárolt adatokat is fellelhet. A találatok pontosságát mindig az adott weboldalon tudja ellenőrizni.

23., Az MPL csomagautomatáról mit kell tudnom?
Az "MPL csomagautomata" szállítási mód csak SMS fogadására képes telefonkészülék szám megadása esetén elérhető! A Magyar Posta csomagautomatákat helyezett el a nagyobb városokban. Ezek megkönnyítik a csomagátvételt, hiszen a terminálok folyamatosan, 0-24 óráig elérhetők. Küldhető méret: maximum 50x31x35 cm. Küldhető súly: maximum 20 kg. Küldhető érték: maximum 50.000 Ft. A csomagokat 2 munkanapig tárolják az automatában. Az SMS-ben és e-mailben kapott értesítés percre pontosan tartalmazza, hogy csomagját meddig veheti át az automatából. Ha a rendelkezésre álló idő alatt nem tud érte menni, az MPL újabb SMS-ben elküldi, hogy a csomagot melyik közeli postán veheti át a webshop által előzetesen megadott5 vagy 10 napos őrzési időn belül.

24., Új vásárló vagyok, fizethetek utánvéttel?
- Nem. Az utánvétes fizetés - a visszaélések kiszűrése céljából - kizárólag a törzsvásárlók számára elérhető. A tözsvásárlói körön kívül érkező megrendeléseket csak bankkártyás fizetés, bankszámláról előre utalás, PayPal átutalás, OTP fiókban történő készpénzbefizetés, telephelyi készpénzfizetés vagy (rózsaszín) postacsekken történő befizetés után teljesítjük. Három sikeres vásárlást követően azonban igényelheti tőlünk az utánvétet.

25.,
Mobil telefonszámot adjak meg vagy vezetékeset?
Az MPL (futárszolgálat) SMS üzenetet küld a szállítás megkezdéséről, ezért feltétlen olyan telefonkészülék hívószámot közöljön, amelyre SMS küldhető.

26., Telefonon vagy e-mailben is megrendelhetem a kiválasztott árukat?
Erre nincsen lehetőség. Webáruházunkban személyes igény szerint vágjuk le a méterárukat, ezért a tévedések, félreértelmezések elkerülése érdekében, és a későbbi visszakereshetőség miatt telefonos rendeléseket nem veszünk fel. A webáruházban megrendelt mennyiség azonnal levonódik a raktárkészletből, ezért e-mailben sem adható le rendelés. Előfordulhat ugyanis, hogy mire átnézzük az üzeneteket a weboldalon már megvásárolják az adott árucikket.

27., A postán maradó küldeményt is kihozzák házhoz?
- Nem. A "postán maradó" csomag az Ön által kiválasztott postahivatalban 10 napig letétbe kerül, ez idő alatt veheti át személyesen. A küldemény elindításáról tőlünk, a megérkezéséről pedig az MPL-től fog kapni.

28.,
Mi történik, ha elkerülöm a futárt, és nem tudom átvenni a csomagomat?
Az MPL futárszolgálat kétszer viszi ki a küldeményeket a megrendelő címére, a feladás utáni első napon és a következő nap. Kézbesítés előtt a megadott telefonszámra SMS-t küldenek. Ha valamiért mégsem sikerülne az átadás, csomagja 10 napig még letétbe lesz helyezve a helyi postán, ahol nyitvatartási időben átveheti.
A DPD futár szintén kétszer viszi ki a csomagot, majd raktáron tartja és egy héten belül újra megkísérli a kiszállítást, mielőtt visszajuttatnák a feladónak.

29.,
Nem ment el a rendelésem, mi lehet az oka?

  • A pénztári folyamatban be kell jelölnie minden alkalommal a regisztráláskor megadott szállítási címet és a számlázási címet, illetve megadhat rendelésenként változó címeket is.
  • Ezután szállítási módot kell választania!
  • Következő lépésben válasszon fizetési módot!
  • A befejezésként írhat a megjegyzésbe, átnézheti a rendelés összesítését, és amennyiben mindent rendben talál, kattintson a "Megrendelés" gombra!
  • Vizsgálja át a csatlakozását az internetes hálózathoz!

30., Félbeszakadt a rendelésem, mi a teendőm?
Ha megszakadt a rendelése, legközelebbi alkalommal lépjen be a vásárlói fiókjába, ott meg fogja találni a félbehagyott kosarát!


31., Mi történik, ha elveszik a csomagom?
A megrendelt árukat értékbiztosítással küldjük, Önnek tehát semmilféle kockázata sincs. Emellett, amióta csomagküldéssel foglalkozik a cégünk (2007-től kezdődően), minden egyes csomagunk biztosan célba ért.

32., Biztos lehetek benne, hogy megkapom az árut, ha előre fizetek?
- Igen, biztos lehet benne. Az áruk 95%-a saját raktárunkon van készletezve. Cégünk nem a visszatartott csomagokból tartja fenn magát, hanem az elküldöttekből. Amennyiben mégis valamiféle probléma (vis maior) támadna, visszafordítjuk a beérkezett összeget.


33., Elküldtem a megrendelést, biztos, hogy enyém lesz a kiválasztott áru?
- Igen. A megrendelt mennyiség automatikusan levonódik a készletből. Biztos lehet benne, hogy az Ön által kiválasztott árut
más vásárló nem tudja már megvenni. (Ebből az okból nem fogadunk rendeléseket telefonon vagy e-mailben.) Természetesen be kell tartania az 5 munkanapos fizetési határidőt is, vagy akadályoztatás esetén közölnie kell a fizetés pontos határidejét!

34., Összesen 8 méter van készleten az anyagból, nekem pedig 4 méterre van szükségem, mégis azt írja a weboldal, hogy
Hiba a kosárba tett mennyiséggel!
Kattintson asztali gépen a jobb felső sarokban megjelenő kosár ikonra! Nézze át a kosarát, valószínűleg már többször is beletette a 4 métert. Írja be a megfelelő mennyiséget és kattitson a frissítés gombra!

35., Pamut anyagot vásároltam, de nem nyúlik. Mi a teendőm?
Lakástextil webáruház vagyunk, hurkolt kötésű vagy elasztikus, kifejezetten ruházati anyagokat nem forgalmazunk. Minden pamut anyagunk vászonkötésű, amit a termékismertetőben közlünk is. Amennyiben tévedésből vásárolt vászon anyagokat, közlését az elállási jog szerint tudjuk kezelni.

36., Varrást, szegést, felmérést, tanácsadást, tervezést vállalnak?
- Nem. Online textil kereskedés (lakástextil webáruház) vagyunk, csak eladással és csomagküldéssel foglalkozunk.

37., A szállításért külön kell fizetnem a futárnak?
- Nem. A szállítási díj benne van a végösszegben.


Kényelmes, nyugodt vásárlást kíván a TextilPont csapata!

Webáruház készítés