TextilPont hírek
Az internetes fizetés új szabályai
2021. 01. 01-től változik az online bankkártyás fizetés folyamata, ami az összes kártyatulajdonost érinti. Akik nem állítják be a bankkártyájukhoz az internetes biztonsági kódot, nem tudnak fizetni az interneten a bankkártyájukkal. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat az interneten keresztül történő bankkártyás fizetés új lépéseiről.
2021. január 1-től az Európai Unióban mindenkinek kötelező több lépcsőben jóváhagynia az internetes kártyás vásárlásait* (megjegyzés: ha az adott tranzakció nem minősül kivételnek, vagy a tranzakcióra mentesség nem alkalmazható). Aki nem ad meg telefonszámot az azonosításhoz, vagy nem használja bankjának mobilbanki alkalmazását, nem fog tudni vásárolni az interneten az érintett internetes kereskedőknél.
*Minden olyan kereskedőnél, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel, vagy fizetési szolgáltatóval van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmaznia a kétlépcsős hitelesítést az EU 2015/2366-os irányelvének (PSD2) megfelelően. Az új szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen (EU tagállamai, valamint UK, Norvégia, Lichtenstein és Izland) kívül üzemelő ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra.
Mit jelent az, hogy másképp fogunk fizetni az interneten legkésőbb 2021.01.01-től?
Az Európai Unió határain belül működő kereskedőknél, illetve szolgáltatóknál történő internetes bankkártyás vásárlások – biztonsági okokból – 2021. január 1. napjától meghatározott esetekben csak kétlépcsős azonosítást követően mennek végbe. Ettől az időponttól az online fizetésre adott megbízások már csak abban az esetben kerülnek végrehajtásra, amennyiben a kártyabirtokos a bankkártya adatok megadását követően egyedi azonosítással is megerősíti fizetési szándékát.
Az interneten keresztüli bankkártyás fizetés kiegészül egy új lépéssel, amit erős ügyfél-hitelesítésnek (angolul Strong Customer Authentication-nek, röviden SCA-nak) nevezzünk.
Hogyan történik az interneten keresztüli bankkártyás fizetés?
Ha mobilbankot használ:
- lépés: Az online fizetési felületen adja meg a kártyája adatait (ha nem mentett bankkártyás fizetést hajt végre).
- lépés: Kattintson a mobiljára érkezett azonnali (push) értesítésre.
- lépés: Azonosítsa magát mPinnel vagy biometrikus úton (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel).
Ha nem használ mobilbankot:
- lépés: Az online fizetési felületen adja meg a kártyája adatait (ha nem mentett bankkártyás fizetést hajt végre)!
- lépés: Írja be a korábban rögzített internetes vásárlási jelszavát! Bankfüggő, hogy hány számjegyből álló kódot kell megadni és bankfüggő az elnevezés is, pl.:
- OTP Bank = Telekód
- K&H Bank = internetes vásárlási jelszó
- Erste Bank = netbank jelszó
- UniCredit = Telefonbank PIN-kód
- Takarékbank = iPIN
- MKB Bank = Online PIN-kód
- Budapest Bank = internetes vásárlási jelszó
- Sberbank = Sberbank online fizetési jelszó
- GRÁNIT Bank = online vásárlási jelszó
- MagNet Bank = Internetes vásárlási kód
- lépés: Adja meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű kódot!
Kivétel: a CIB Banknál 2021.01.01-től kizárólag a mobilalkalmazásban lehet jóváhagyni a fizetést. Az SMS-ben történő autentikáció megszűnik.
Mit tegyek? Hol tudom beállítani?
Ha az internetes fizetéseit a bankja mobilbanki alkalmazásában szeretné jóváhagyni, akkor javasoljuk, töltse le az alkalmazást!
Ha nem szeretné használni a mobilbanki alkalmazást, akkor az alábbiakra lesz szükség:
- meg kell adnia a mobilszámát, illetve
- egy biztonsági kódot,
amiket az internetes vásárlás során kell majd minden egyes alkalommal megadnia. A mobilszámot és a biztonsági kódot megadhatja:
- a netbankban,
- bankfiókban.
Hol találom a bankom tájékoztatóját?
Banki tájékoztatókért kattintson a megfelelő linkre!
- OTP Bank
- K&H Bank
- UniCredit Bank
- Erste Bank
- Raiffeisen Bank
- Takarékbank
- CIB Bank
- MKB Bank
- Budapest Bank
- Sberbank
- GRÁNIT Bank
- MagNet Bank
Rendeljen kényelmesen és olcsón otthonából!
Nyugodt vásárlást kíván: a TextilPont csapata