TextilPont Fórum

Törzsvásárlóink számára továbbra is elérhető az utánvétes fizetés

2016.04.02 16:25

 Utánvétes fizetés leinformált megrendelőinknek

MPL futár

Az új webáruházunk programozása lehetővé teszi a fizetési módok vevőcsoportokhoz kötését, így csupán a kapcsolt fizetési lehetőségek válnak láthatóvá a különböző vásárlói csoportok számára.
Ezzel a megoldással elkerülhető az a visszás helyzet - ami gyakran bekövetkezett régebbi webáruházunkban: hiába jeleztük részletesen és világosan a fizetési folyamatban, valamint az információknál is, hogy kizárólag a törzsvásárlóknak engedélyezhető az utánvét, mégis az először vásárlók is gyakran kiválasztották a számukra nem engedélyezett fizetési módot.
Természetesen ebből számos bonyodalom keletkezett, mivel többen úgy vélték, hogyha "elfogadta a rendszer" a fizetési mód választásukat (annak ellenére, hogy jól látták a tiltást), azután már csupán a kezelő személy "kukacoskodása" a rendelés felfüggesztése.
Biztosíthatunk mindenkit utólag is, hogy nem valamiféle fontoskodás, körülményeskedés vagy "kukacoskodás" vezérelt bennünket, - épp ellenkezőleg: bizonyos felhasználók miatt voltunk kénytelenek ezt a szabályt bevezetni, miután komoly veszteségeket okoztak az egyre szaporodó, ún. kamu megrendelések.

Egyesek talán önfeledt szórakozásból, mások kényszeres éjszakai időtöltésből, esetleg bódult állapotban feltörő rosszindulatból (netán néhány borízű alma elrágcsálása közben) utánvéttel mindenfélét megrendeltek, amire aztán - pár nap múltán - egyáltalán nem emlékeztek, amikor az áru megérkezett.

Az MPL futár kétszer szállítja ki a küldeményeket, ezután - rendelkezésünk szerint - még 10 napig őrzik a helyi postán, ahová a kétszeri akadályoztatás elmúltával minden településen aránylag könnyen el lehet jutni. Ennek ellenére sűrűsödött azoknak az eseteknek a száma, amikor a megrendelő szemrebbenés nélkül elutasította az utánvéttel megrendelt küldemény átvételét és a 10 napos őrzési idő alatt sem gondolta meg magát. Nem fizette ki, nem vette át a csomagját, annak ellenére, hogy webáruházban a fizetési folyamat végén a checkbox bejelölésével egyértelműen tudomásul vette: a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár (nem pedig valamiféle internetes játék).

Ezek az állandósuló (kimondhatjuk minden kertelés nélkül) átverések nem csak anyagilag okoztak jelentős károkat cégünknek, hanem mivel a károkozók munkánkat is semmibe vették (az adminisztrációt, az üzenetek küldését, az informálást, a weboldalszerkesztést, az anyagmozgatást, a vágásokat, a csomagolást és a csomagok feladást stb.), ezáltal folyamatos frusztrációt indukáltak bennünk.
Könnyen elképzelhető - ugye - az a karácsony előtti hangulat, amikor az ilyenkor minden megrendelőek égetően sürgős csomag-összekészítésben leizzadt dolgozó egyszerre csak baljós, kétszeri csengetést hall. Lerohan az emeleti csomagolóból ajtót nyitni és lám-lám: visszafogott vigyorral az arcán újfent ott áll vele szemben a postás, kezében újabb 3 darab tintaceruzával áthúzgált, összefirkált, de mégiscsak ismerősnek tűnő csomaggal.

Az őrzési idő leteltekor, külön díjért szállítja vissza az át nem vett csomagokat az MPL futárszolgálat. Talán átérezhető az is, hogy ilyen esetekben milyen kedvvel bontottuk ki, és próbáltuk szortírozni a feleslegesen szétvágott szép anyagokat. Ezeket a termékeket maradék darabokként ismételten fel kellett töltenünk (egy termék feltöltése: képek, adatok, paraméterek, SEO és termékleírás gondos kitöltése minimum 1/2 óra) a webáruház TURKÁLÓ kategóriájába és várni, amíg hónapok múltán valakinek nemcsak megtetszett, hanem még méretben is megfelelt pl. egy 170 cm szélesre levágott gyönyörű, hímzett organza függönydarab. Persze, ha végül mégsem alakult ilyen szerencsésen a levágott és visszahozott áru sorsa, akkor sajnos idővel a selejtbe került.

Szóval az efféle kínos tapasztalatok alapos elemzéséből, megrágásából eredően, és nem valamiféle könnyelmű, úri passzióból érhető el ezentúl kizárólag leinformált, állandó vevőink számára az utánvétes fizetés.

Emellett még a következőket is bevállaltuk azért, hogy csak elvétve legyen át nem vett csomag:

  •       Megvizsgáltuk a belső folyamatainkat, csökkentettük a megrendeléstől a kiszállításig eltelt időt.
  •       Minden státuszváltozásról azonnal tájékoztatjuk vevőket, hogy elkerüljük a MULT (megrendelés utáni lehetséges termékállapot) szindrómát.
  •       Visszajelzést kértünk az MPL futárszolgálatról, és beiktattuk új szállítóként a DPD-t, mint alternatívát.
  •       Folyamatosan próbáljuk előre elkötelezni a vásárlókat. (Az előreutalás vagy online fizetés a világ fejlettebb részén ugyanis természetes, szinte a 100 %-ot is eléri. Itthon még itt nem tartunk, hiába adott a chargeback(=visszaterhelés) lehetősége, számos vásárló a drágább, utánvétes fizetést preferálja.)
  •       A futártasakok alkalmazásával egységessé, feltűnőbbé tetük a csomagolást!
  •       A csomagok elindítása után e-mailben azonnal elküldjük a számlát, hogy előre tudja a megrendelő, példás közteherviselő kereskedővel van dolga, nem pedig adóelkerülő svindlerrel.
  •       Rendszeresen szűrjük webáruházunkban a rosszindulatú, inkorrekt felhasználókat.
       





Webáruház készítés